Thursday, February 25, 2010

post Miami Pre Athens / Miami sonrasi Atina oncesi

sO!! :)

I realized instead of writing formal  news release kinda blogs, from now on I'm going to try to write shorter, more fun entries...

First thing is first.. I'm going back to Turkiye on tuesday to pick up my boat and go to Greece for the Athens Olympic Week that will start on the 10th of march. I'm quite excited and I missed my boat and I missed sailing ( a LOT!!).. Right now it seems there are 18 entries.. It's going to be quite interesting to see where I will end up as I dont have much clue about my opponents except a few of them which are really good.. All I know ıs that I'm going to give my best and enjoy while doing it. It's going to be an interesting journey both sailing wise and traveling wise as I'm taking the ferry with my car with a couple of my friends from the national team to athens via chios...

On an another news, today was a great day for me. First the school was closed due to snow (kidding, thats not the news ), but I get to meet someone I really admire. I was able to meet and grab a tea in the freezing cold of New York with the 2009 Moth Class World Champion  and the winner of the prestigious Rolex Yachtsman of the Year award Bora Gulari. Born in Turkiye and moved to USA at a a very young age, Bora is a really cool person and an awesome sailor... Hope someday I can get to sail with him and learn more about foil sailing as I am quite interested in the technology (and the speed!) of those babies...

I guess I'll write more from home or from Athens, who knows..
till then..
cheers!
TUR 35 !

ps: I added some of my pics from Miami OCR ISAF World Cup
---------------------------------------------------------------------------------------------

(Bora at the 2009 worlds (I think))
(2009 Dunya sampiyonasinda Bora)
---------------------------------------------------------------------------------------------


Eveettt!! :) 

uzun ve resmi basın açıklaması gibi olan blog yazılarımdan ben galiba sıkıldım(siz de sıkılmışsınızdır belki).. Bundan sonra daha kısa daha eğlenceli  ve daha sık yazmaya karar verdim. 

Öncelikle! Salı günü Yunanistan'da yapılacak olan Atina Olimpik Sınıflar Haftası yarışlarına katılmak için Türkiye'ye geri dönüyorum. Teknemi ve yelken yapmayı çok özledim ve de yarış için heyecanlıyım..  Şu ana kadar 18 kişi kayıtlı görünüyor.. Bir kaç kişi dışında rakiplerimin performansını çok iyi bilmiyorum ama elimden gelenin en iyisini yapıp zevk almaya bakacağım kesin. Finn'de 3. yarışım olarak ve de ulaşım olarak enteresan bir yoluculuk olacak çünkü milli takımdan bir kaç arkadaşımla beraber Çeşme'den Sakız'a ordan da Atina'ya feribotla geçeceğiz.

 Ayrıca bugün benim için çok güzel bir gündü. Okul kar tatili verdi (şaka yapıyorum bu haber bile değil) ve açıkçası hayran olduğum biriyle tanışma fırsatı buldum. 2009 Moth Sınıfı Dünya Şampiyonu ve Rolex Yılın Yelkencisi ödülünün sahibi Bora Guları'yla sohbet etme fırsatı buldum(daha doğrusu yarattım:) ). Türkiye doğduktan sonra çocuk yaşta Amerika'ya taşınan Bora, alçak gönüllü, muhteşem bir insan ve harika bir yelkenci. Umarım bir gün kendisiyle yelken yapma fırsatım olur ve bu muhteşem neredeyse uçan yelkenlilerin hayran olduğum teknolojilerini (ve hızını!!) biraz daha öğrenme fırsatım olur.



Belki evden belki Atina'dan biraz daha yazarım
o zamana kadar...
rüzgarınız bol olsun!!
TUR 35 !

not: Miami OCR - ISAF World Cup yarışından bir kaç fotograf ekledim

No comments:

Post a Comment